Bizottságok

Pénzügyi Bizottság

Feladatai:

  • véleményezi a községi önkormányzati és intézményei éves költségvetési javaslatát és a végrehajtásáról szóló beszámoló tervezeteit
  • figyelemmel kíséri az önkormányzatnál a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat
  • vizsgálja az önkormányzatnál és intézménynél a pénzkezelési szabályzat megtartását, ellenőrzi a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését
  • javaslatot tesz a képviselő-testületnek a megpályázandó cél- és címzett támogatásokra
  • véleményezi az önkormányzati intézmények alapítását, átszervezését, és megszüntetését
  • javaslatot készít a költségvetés általános és céltartalék felhasználására és döntésre előkészíti azt
  • véleményezi, minősíti a községi önkormányzathoz benyújtott egyedi pénzügyi támogatási kérelmeket
  • véleményezi a községi önkormányzat saját fejlesztési, rekonstrukciós és felújítási terveit

 


Ügyrendi Bizottság

Feladatai:

  • elkészíti a testület Szervezeti és Működési Szabályzatát, figyelemmel kíséri hatályosulását, javaslatot tesz a szükséges módosításokra
  • előkészíti, véleményezi a képviselő-testület rendeleteit, ellenőrzi az önkormányzat döntéseinek végrehajtását
  • előkészíti és közreműködik a helyi népszavazás lebonyolításában, véleményt nyilvánít területszervezési ügyekben
  • döntésre előkészíti a polgármesterrel, alpolgármesterrel, jegyzővel szembeni összeférhetetlenségi és fegyelmi, anyagi kártérítési ügyeket
  • javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére
  • javaslatot készít a polgármester jutalmazására, egyéb személyi juttatásainak megállapítására
  • segíti az önkormányzati társulás szervezését
  • közreműködik a község közbiztonságával összefüggő feladatok ellátásának segítésében
  • ellátja a 2000. évi XCVI. tv. (A helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről )által szabályozott képviselői vagyonnyilatkozat tételével összefüggő feladat és hatásköröket
  • nyilvántartja és ellenőrzi a képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat
  • lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást
  • a bizottság e munkája során igénybe veszi a jegyző szakmai közreműködését a technikai feladatok lebonyolítása kapcsán

 

Egészségügyi és Szociális Bizottság

Feladatai:

  • folyamatosan elemzi és értékeli az egészségügyi és szociális ellátás helyzetét az 5/2000. (V. 31.) Ör. sz. helyi rendelet alapján - mely a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól szól - átruházott hatáskörben az alábbi hatásköröket látja el:

           - a lakásfenntartási támogatás,

           - az ápolási díj méltányosság címén való megállapítása,
           - az átmeneti segély,
           - étkeztetés,
           - házi segítségnyújtás kérelmek esetében dönt.

  • a 6/1997. (XII. 3.) Ör. sz. helyi rendelet alapján - mely a gyermekvédelmi támogatásról szól átruházott hatáskörben az alábbi hatásköröket látja el:

           - elbírálja a rendkívüli gyermekvédelmi támogatásra benyújtott kérelmeket